2017-12-20
Önskar vi på MediaServlce och vi vill samtidigt tacka
Er för det gångna året!!
Nu ser vi med förväntan fram emot det nya året - ett år som vi vet kommer fyllas med många nya händelser och spännande utmaningar.
Hälsningar från vårt glada gäng på MediaService!
2017-11-28
Mittmedias årsavisering avklarad, givetvis är majoriteten av körningen budsorterad!
2017-11-23
Har ni några julkort i år?
Nu är det snart jul och då passar det ju bra med ett julkort!
Gör som Akvarieleasing och anlita oss, vi fotograferar, redigerar och printar på
hög glansigt papper!
2017-11-22
Är ert företag medvetna om kundens önskan?
Många företag tror att de vet genom vilken kanal som deras kunder vill ha information och erbjudanden m.m.
Både företag och myndigheter överskattar digitala kanaler och underskattar print. Det visar en ny undersökning ifrån Kantar Sifo och Postnord.
• Hela 86% av företagen menar att man har full koll på genom vilken kanal kunderna vill få information men bara 54% frågar kunderna hur de vill ha sin kommunikation.
• 77% av kunderna tycker det är viktigt att själva få bestämma på vilket sätt företag ska nå dem.
• Hela 29% byter eller överväger att byta företag om de inte får välja på vilket sätt de ska bli informerade.
Att få bestämma själv är mycket viktigt för mottagarna.
När det kommer till mottagarnas reaktioner när de inte får bestämma hur de ska ta emot informationen själva ser det ut såhär:
Den digitala kanalen är som man ser väldigt överskattad.. När det gäller t.ex hur folk vill ha tidningen så vill drygt 7 av 10 mottagare ha tidningen i brevlådan, men mindre än hälften av avsändarna vet att så är fallet.
• Att gå igenom det som kommit i den fysiska brevlådan är en daglig rutin för 9 av 10 av oss svenskar.
• Dessutom menar hälften av mottagarna att det som kommer i brevlådan väcker uppmärksamhet och är enkelt att spara.
• 53% av mottagarna anser att brev är det bästa sättet för att skapa uppmärksamhet.
• 2% av mottagarna anser att sociala medier är det bästa sättet för att skapa uppmärksamhet.
En missad faktura kan snabbt leda till påminnelseavgifter och i värsta fall en betalningsanmärkning.
• 85% tycker det är viktigt att själv få bestämma hur de ska få sina fakturor.
• 74%påverkas negativt om de inte får välja och 34% byter eller överväger att byta leverantör om de inte får välja själva hur de ska ta emot fakturor.
• 60% läser pappersfakturan direkt medans 36% läser den digitala fakturan direkt.
Med andra ord, brev och postlådan är fortfarande det bästa sättet för att nå människor.
Källa: Intryck och Postnord.
2017-11-21
Designa era egna kuvert hos oss!
Vi trycker och kuverterar!
Med eller utan fönster. Öppen eller stängd flik.
Kunden bestämmer, vi fixar!
Följ oss